معرفی وبلاگ
به نام خداوند جان و خرد/ کز آن برتر اندیشه برنگذرد/ به کوروش به آرش به جمشید قسم/ به نقش و نگار تخت جمشید قسم/ که ایران همی قلب و خون من است/ گرفته ز جان از وجود من است/ بخوانیم همه این جمله در گوش باد…/ چو ایران نباشد تن من مباد/ بدین بوم و بر زنده یک تن مباد…
صفحه ها
دسته
لينك هاي مفيد
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 996000
تعداد نوشته ها : 779
تعداد نظرات : 13

لوگو های حمایتی

ایران زیبا

پارک وب
Rss
طراح قالب
GraphistThem273

جاده : در حوزه جغرافيايي بخش شوقان حدود 200 كيلو متر جاده ارتباطي وجود دارد كه حدود 45 كيلو متر آسفالت و الباقي خاكي و شوسه درجه 3 است و عمدتاً اهالي بخش براي عرضه محصولاتشان به بازار مصرف با شكل جدي مواجه مي باشند و اكثريت اهالي بخاطر عدم وجود جاده مناسب اظهار گلايه و شكوه دارند در حال حاضر پيگيريهاي انجام شده فاز اول جاده گرنخ – شوقان در حال حاضر در حال اجرا مي باشد كه به دليل عدم اختصاص اعتبارات عمليات اجرايي آن متوقف شده است .

برق : تمامي روستاهاي سطح بخش از نعمت برق برخوردار مي باشند گاهي به دليل عدم رعايت اصول فني به هنگام اجرا در نصب خطوط انتقال وعدم جبران بار خطوط ،روستائيان با مشكلات قطعي برق وافت ولتاژ مواجه هستند در سال 1383 با پيگيريهاي انجام شده دفتر برق در سطح بخش تاسيس شده است .

بهداشت : در حال حاضر 60 % روستاها داراي خانه ي بهداشت بوده و تعدادي نيز روستاها ...... مي باشند .

دو مركز بهداشتي درماني (شوقان و چهاربيد) در سطح بخش فعال مي باشند كه به دليل امكانات كم از لحاظ خدمات دهي مطلوب به بيماران (عدم تسهيلات زايمان ) با مشكل مواجه هستند .

آب : در حدود 40% روستاها از آب آشاميدني بهداشتي برخوردار مي باشند بقيه روستاها در حال پيگيري آب رساني بصورت مجتمع مي باشند كه در آخرين پيگيري ها مجتمع آب رساني ناويا و برزانلو تصويب شده كه در صورت اختصاص اعتبارات لازم مشكل آب شرب بخش مرتفع خواهد شد . شايان ذكر است كه 7 روستا ي شاده دار در اين بخش وجود دارد .

مخابرات : در بخش شوقان حدود 1800 اشتراك خصوصي تلفني وجود دارد و برابر برنامه ارايه شده به مخابرات كه به تصويب نيز رسيده طي سال 84 با ايجاد 4 مركز جديد تمامي خانواده هاي سطح بخش مي توانند از اشتراك خصوصي تلفن استفاده كنند.

در حال حاضر در كليه روستاهاي بخش دفتر مخابراتي تاسيس شده است .


نوزدهم 5 1393
X