معرفی وبلاگ
به نام خداوند جان و خرد/ کز آن برتر اندیشه برنگذرد/ به کوروش به آرش به جمشید قسم/ به نقش و نگار تخت جمشید قسم/ که ایران همی قلب و خون من است/ گرفته ز جان از وجود من است/ بخوانیم همه این جمله در گوش باد…/ چو ایران نباشد تن من مباد/ بدین بوم و بر زنده یک تن مباد…
صفحه ها
دسته
لينك هاي مفيد
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 995912
تعداد نوشته ها : 779
تعداد نظرات : 13

لوگو های حمایتی

ایران زیبا

پارک وب
Rss
طراح قالب
GraphistThem273

45گردشگر ایتالیایی با 22 دستگاه خودرو وارد ایران شدند تا رازهای این سرزمین را کشف کنند.
     به گزارش خبرنگار بخش گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،حدود سه سالی می‌شود که سفر گردشگران خودرو سوار و رالی‌ها به ایران بیشتر شده است و اروپایی‌ها بیشترین متقاضیان این سفرها در ایران هستند.
    با آغاز سال 2014 میلادی و افزایش تقاضای گردشگران خارجی برای سفر به ایران،‌ حجم درخواست‌ها برای اجرای رالی‌ها و سفر با خودروهای شخصی به ایران نیز افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است و آژانس‌های گردشگری ایران و اروپایی، فعالیت و سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای را بر روی این حوزه آغاز کرده‌اند.
     ابراهیم پورفرج، مدیر موسسه گردشگری «پاسارگادتورز» و یکی از مجریان و برنامه‌ریزان قدیمی رالی و سافاری در ایران که اخیراً برنامه‌ای را برای یک گروه از گردشگران اروپایی با 33 دستگاه خودرو اجرا کرده و دومین گروه‌اش نیز با ملیت‌های فرانسوی و سوئدی، اواخر هفته گذشته با 17 دستگاه خودرو به ایران سفر کرده‌اند،‌ از طراحی برنامه‌ی جدیدی با عنوان «سفر به سرزمین رازها» برای گردشگران ایتالیایی خبر داد.
او به خبرنگار ایسنا، گفت : این برنامه‌ی سفر، نخستین‌بار است که برای گردشگران ایتالیایی با این شکل و محتوا در ایران اجرا می‌شود.
     پورفرج با بیان اینکه این گردشگران ایتالیایی که برنامه‌ی سفرشان حالت اکتشاقی (Discovery) دارد در 22 روز مسیر شرق تا غرب ایران را طی می‌کنند و از استان‌هایی چون آذربایجان غربی و شرقی‌، اردبیل،‌ گیلان‌، مازندران‌، گلستان و خراسان گذر خواهند کرد،‌ افزود: مسیرهایی برای گردشگران خارجی خودروسوار وجود دارد که شاید 11 سال پیش طراحی شده‌اند و بیشتر رالی‌ها و سافاری‌ها از همان مسیرهای قدیمی گذر می‌کنند‌، ولی ما برای این گردشگران ایتالیایی حدود یک سال وقت گذاشتیم تا مسیر متفاوتی را طراحی کنیم تا بازار ایتالیا هم به جمع رالی‌ها در ایران بپیوندند.
    وی ادامه داد: گردشگرانی که با وسایل نقلیه‌ شخصی خود سفر می‌کنند معمولاً تمایل دارند،‌ مسیرهایی را امتحان کنند که رقبایشان از آن گذر نکرده باشند،‌ برای همین، طراحی این سفرنامه‌ها واقعا کار دشوار و وقت‌گیری است. گروه ما حدود دو سه ماه زمان گذاشت‌ تا مسیریابی سفرنامه‌ی «سرزمین رازها» را انجام دهد، بیشتر این گردشگران علاقه زیادی دارند نقاط جذاب را هنگام حرکت مشاهده کنند و یا در روستاهای بکر و کمتر مورد تردد‌، توقف کنند و با مردم آن مناطق ارتباط داشته باشند و غذاهای محلی بخورند.
پورفرج معتقد است: اجرای رالی‌ها و سفر گردشگران خودروسوار، اکوتوریسم ایران را در سطح بین‌الملل تقویت می‌کند و این حرکت‌ها فرصتی برای برقراری ارتباط بیشتر با طبیعت بکر ایران است، مخصوصاً آن‌که این گروه از گردشگران معمولاً عاشق و حافظ طبیعت و مردم محلی هستند، برای همین تمایل دارند از جاده‌ها و مسیرهای فرعی گذار کنند.
     رییس جامعه تورگردانان ایران در ادامه به توسعه همکاری‌ها و سرعت عمل گمرک مرزی برای ورود خودروها و وسایل نقلیه‌ی گردشگران، اشاره کرد و افزود: هماهنگی خوبی در مرز بازرگان، اداره اتباع خارجی و پلیس مهاجرت‌، گمرک مرزی و اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان آذربایجان غربی و شهرستان ماکو برای ورود بدون معطلی گردشگران خودروسوار و صدور ویزای آن‌ها وجود دارد که قطعا در نظر گردشگران خارجی اثر مثبت می‌گذارد و ایران را به مسیری روان‌تر برای این نوع سفرها تبدیل می‌کند.


دسته ها :
بیست و یکم 5 1393
X