معرفی وبلاگ
به نام خداوند جان و خرد/ کز آن برتر اندیشه برنگذرد/ به کوروش به آرش به جمشید قسم/ به نقش و نگار تخت جمشید قسم/ که ایران همی قلب و خون من است/ گرفته ز جان از وجود من است/ بخوانیم همه این جمله در گوش باد…/ چو ایران نباشد تن من مباد/ بدین بوم و بر زنده یک تن مباد…
صفحه ها
دسته
لينك هاي مفيد
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 995849
تعداد نوشته ها : 779
تعداد نظرات : 13

لوگو های حمایتی

ایران زیبا

پارک وب
Rss
طراح قالب
GraphistThem273

ایران زمین سرزمین شگفتی هاست . از همه ی زیبایی های جهان ، نمونه ای در ایران پیدا می شود . یکی از زیباترین و ترسناک ترین سرزمین های کویری جهان ریگ جن است . ریگ جن سرزمینی کویری و دارای تپه‌های ماسه‌ای (تلماسه) در کویر مرکزی ایران است. این منطقه در جنوب سمنان، شرق دریاچه نمک، شمال انارک و غرب جندق قرار دارد.

از آنجا که در این سرزمین کویری چاه آب و پوشش گیاهی درخوری پدیدار نیست ، درگذشته کاروانی از آن گذر نمی کرده است .

ریگ جن از سخت گذرترین جاهای جهان بشمار می رود و پر از تپه‌های شنی و باتلاق‌های نمکی است. گستردگی آن برابر است با ۳۸۰۰ کیلومتر مربع .

بومیان ریگ جن بر این باورند که این سرزمین نفرین شده است. مردمان بومی می‌گویند هرکس که بدین سرزمین ترسناک رفته دیگر بازنگشته است !

هرچند باید این باورها را نشانه ی ترسناک بودن و سخت گذربودن این سرزمین دانست اما به راستی رفتن به ریگ جن و گذر کردن از آن بسیار خطرناک است و اگر بایسته های یک سفر بزرگ و سخت را بهمراه نداشته باشیم چه بسا مانند مردمان گذشته که بدانجا رفتند و نیامدند ، جان خود را از دست بدهیم.

مهر میهن


دسته ها :
اول 2 1393
X