معرفی وبلاگ
به نام خداوند جان و خرد/ کز آن برتر اندیشه برنگذرد/ به کوروش به آرش به جمشید قسم/ به نقش و نگار تخت جمشید قسم/ که ایران همی قلب و خون من است/ گرفته ز جان از وجود من است/ بخوانیم همه این جمله در گوش باد…/ چو ایران نباشد تن من مباد/ بدین بوم و بر زنده یک تن مباد…
صفحه ها
دسته
لينك هاي مفيد
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 994233
تعداد نوشته ها : 779
تعداد نظرات : 13

لوگو های حمایتی

ایران زیبا

پارک وب
Rss
طراح قالب
GraphistThem273

كوه ها

كوه هزار : اين كوه در 114 كيلومتري شمال غرب بم در دهستان راين واقع شده و 4465 متر ارتفاع دارد . روستاهاي بزرگي چون ميرشادي ، زر دود و زارچو در دامنه هاي شمالي و بابي ني ، زمان آباد ، نروك ، درزنيه، گارچيدان ، گاهو ، در گورو ، بهرسوز ، گيشيگان ، گرو ، در آسياب در دامنه هاي شرقي و نمش ، باب كهنوج ، هنزا و زنك در دامنه هاي جنوبي و گندگاو ، درآلو و باب گنجي در دامنه هاي غربي آن واقعند كه بدليل ارتفاع زياد داراي آب و هواي نسبتاً سردي است .


كوه بي سوخته : اين كوه در 45 كيلومتري شمال غربي شهربابك در قسمت شمال روستاي آبدار واقع شده و 2750 متر ارتفاع دارد .


كوه بيد شيرين : اين كوه با ارتفاع 2973 متر در 58 كيلومتري شرق سيرجان واقع شده است و سرچشمه رودخانه حسين آباد سوج مي باشد .


كوه بيدويه : ارتفاع اين كوه 3230 متر است و در 41 كيلومتري جنوب غرب شهداد واقع شده است .


كوه پلوار : كوهستان پلوار كه همانند ديواري ناحيه جنوبي كوير لوت را از بخش هاي دروني كشور جدا مي سازد ، به صورت رشته اي به طول 147 كيلومتر از سوي شمال غربي به طرف جنوب شرقي كشيده شده و پهنه اي به وسعت 1450 كيلومتر را زير پوشش قرار داده است .مهم ترين كوه هاي اين كوهستان از سوي شمال به جنوب به ترتيب عبارتند از : تيغه سياه ، تل زرد ، تل شورد ، دينر ، ميانكوه ، سياه كوه گورك ، ده ماني روز ، خر خسرو و گودرچاه .

چشمه ها

چشمه حسين آباد در راين : اين چشمه در 33 كيلومتري شمال غربي راين- كرمان واقع شده است . اين نوع آب ها در دستگاه گوارش باعث قليايي شدن محيط معده و سپس تحريكات ترشحات آن مي گردد و در سيستم كبدي و لوزالمعده به سبب تحريك لوزالمعده و بزاق اثر بهبود بخشي دارند .

چشمه قلعه عسكرا : اين چشمه در 11 كيلومتري روستاي سلطان آباد در جنوب كرمان واقع شده است . اين دسته آب ها بيشتر مصرف خارجي دارد و در رفع بيماري هاي لنفاتيسم ، راشيستيسم ، برخي از بيماري هاي پوستي ، رماتيسمي و نيز بيماري هاي زنانه مؤثر است.
 
چشمه آب معدني قاسم آباد : اين چشمه به فاصله شش كيلومتري شرق رفسنجان در روستاي قاسم آباد واقع شده است و در اصل قنات قديمي است كه آب آن از سال هاي گذشته مورد استفاده درماني اهالي منطقه بوده است . خواص درماني اين نوع آب ها در درمان بيماري هاي رماتيسمي ، گوش و حلق و بيني مي باشد . همچنين اثر نيرو بخش نيز دارد .

چشمه معدني ته خاتون : چشمه معدني ته خاتون در شرق كرمان به فاصله 13 كيلومتري روستاي جوشان واقع شده است . آب اين چشمه داراي اثر آرام بخش براي دردهاي مفصلي و عصبي است .

چشمه معدني قرقره (باب ترش) : اين چشمه در فاصله 40 كيلومتري راين كرمان واقع شده است . اين نوع آب در درمان خارجي بيماريهاي لنفاتسم ، راشيتيسم و بيماري هاي پوستي ، رمانيسمي و همچنين بيماري هاي زنانه مصرف است .

چشمه آب معدني ابارق :
اين چشمه در جنوب شرقي كرمان در فاصله 11 كيلومتري شمال دهكده ابارق واقع شده است . آب چشمه براي دستگاه هاضمه بدن مفيد است . مصرف اين دسته آب ها در درمان بيماري هاي مفصلي نيز توصيه مي شود . از آب چشمه براي استحمام استفاده مي كند.


كوه پوركان :
اين كوهستان در شمال شرقي شهر بابك و غرب شهرستان رفسنجان واقع شده و از كوه هايي چون نجيب ، اسپزار ، محمد آباد ، توران ، كلاته ، تنه كوه ، زوج ، بي سوخته ، ده حاجي ، نر كوه ، كمر مدوار ، كمر سفيد ، سنگ آواز كه اغلب آنها بيش از 2500 متر ارتفاع دارند ، تشكيل يافته است . بلندترين قله آن ، كوه پوركان يا پاري كوه نام دارد كه ارتفاع آن 3443 متر است و در 32 كيلومتري شمال شرقي شهر بابك قرار دارد .


كوه جوپار : اين كوه در 43 كيلومتري جنوب شرقي كرمان با ارتفاع 4135 متر واقع شده است . مرتفع ترين قله آن به نام سه ساخ بزرگ به ارتفاع 4200 متر و قله بلوچي با 4000 متر در جنوب غربي ماهان قرار دارند .

كوه باغ بالا : اين كوه در 30 كيلومتري شمال شرق كرمان واقع شده و 3775 متر ارتفاع دارد . اين كوه سرچشمه رودهايي چون چتررود است و جزو ارتفاعات پلوار محسوب مي شود .


كوه قدمگاه : اين كوه در 38 كيلومتري جنوب غربي بم و در مجاورت دهستان آب گرم قرار دارد كه موقعيت دقيق استقرار آن شرق روستاي در رود مي باشد .


كوه سرمشك : اين كوه با ارتفاع 4048 متر و در 105 كيلومتري شمال غربي جيرفت قرار دارد و دومين قله از كوه هاي هزار است كه سرچشمه رودهاي رودرو و هليل رود مي باشد . اين كوه در شرق روستاي سرمشك از توابع دهستان دهتازيان شهرستان سيرجان و شمال روستاي سرمشك از شهرستان جيرفت واقع شده است . از ارتفاعات مهم اين كوه قله "دندانه هنزا" است كه در غرب روستاي هنزا قرار دارد و حدود 3650 متر ارتفاع دارد .


دسته ها : استان كرمان
هجدهم 9 1390
X